Entity (Varlık):
Boundry (Sınır): Bir varlığın limitlerini tanımlar.
Buffer (Tampon):
Belirtilen bir geometrik nesneye belirli bir uzaklıkta veya daha kısa mesafedeki
alanı kapsayan geometrik nesnedir.
Coordinate
(Koordinat): Bir noktayı n boyutlu uzayda tanımlayan n uzunluktaki sayı dizisidir. Koordinat referans sistemlerinde bu sayı birimler
tarafından sınırlandırılabilir.
Coordinate Dimension
(Koorinat Boyutu): Koordinat sistemindeki bir noktayı tanımlamak için
kullanılacak ölçümlerin sayısıdır.
Coordinate Reference
System (Koordinat Referans Sistemi): Koordinat
sisteminin bir datum yardımıyla gerçek dünya ile ilişkilendirilmesidir.
Coordinate System
(Koordinat Sistemi): Koordinatların
her bir noktaya nasıl atanacağını ortaya koyan matematik kuralları bütünüdür.
Curve (Eğri): Bir çizginin devamlılığını gösteren topolojik tek boyutlu basit geometridir. Bir eğrinin sınırı
Direct Position
(Direkt Pozisyon): Bir koordinat sisteminin sınırları içindeki bir tek
koordinatın tanımladığı pozisyondur.
End Point (Bitiş
Noktası): Bir kavisin son noktasıdır.
Exterior (Dış): Uzay
ile kapatılan sınırlar arasındaki farktır. Kapatılan sınırların dışındaki
alandır.
Feature (Özellik): Gerçek
dünya durumlarıdır. Özellik bir tür veya bir örnek olabilir. (Ülke, Mahalle,
Kişi vb.)
Feature Attribute(Özellik
Özniteliği): Bir özelliğin karakteristiğidir.
Bir Feature
Attribute’ün bir adı, veri tipi ve onunla ilgili veri kümesi vardır. Bir Feature Instance’ın Feature Attribute’nün değer kümesinden
aldığı bir öznitelik değeri vardır. Bir feature’ın
sahip olabileceği özniteliklerle ilgili bir kısıtlama bulunmamaktadır. Feature
ile ilişkili ad ve T.C. No gibi geometriler de sadece bir özniteliktir.
Geometric Complex ():
Tüm basit
geometrilerin sınırı tüm geometrilerin birleşiminin sınırı olan farklı basit
geometriler topluluğudur.
Geometric Object
(Geometrik Nesne): Bir geometri kümesini tanımlayan mekansal nesnedir.
Basit geometrilerden, basit geometri koleksiyonlarından veya
“geometrik complex” içeren geometrik
nesne tek bir varlık gibi hareket eder. Bir geometrik nesne bir özellik veya
bir özelliğin önemli bir parçası gibi bir nesnenin mekânsal gösterimi olabilir.
Gösterimi ne olursa olsun feature’ın genellikle kapalı olduğu varsayılır.
Feature sınır noktalarının geometri üzerinde açıkça gösterilmese bile feature’a
ait olduğu varsayılır. Topolojik bir
varlık temsil edilirken geometrik nesnelerin kendi sınırlarını içermesi
beklenmez.
Geometric Primitive
(Basit Geometri): Uzaydaki tek, bağlı ve homojen bir element.
“Geometric Primitive”’ler geometrik konfigrasyon ile ilgili
bilgileri gösteren ayrışık olmayan nesnelerdir. Yüzeyler, katı cisimler,
eğriler ve noktalar içerir. Genel kullanımın aksine uzayın doğal sürekliliği
nedeniyle basit geometri daha küçük nesnelere parçalanabilir. Primitive’ler
daha fazla ayrıştırılmak istenmeyen şeylerdir.
Interior (Dâhili): Sınırları
hariç geometrik nesnenin üzerindeki koordinatlardır.
Bir topolojik nesnenin interior’u
Linear Referencing System (Doğrusal Referans Sistemi) (Linear
Positioning System): Pozisyonlama Sistemi
bir referans noktasından bir rota boyunca uzaklığı ölçer. Sistem komple bir
prosedür kümesi içerir.
Point (Nokta): Bir
pozisyonu gösteren sıfır boyutlu basit geometridir. Noktanın sınırları yoktur.
Simple Feature (Basit Özellik):
Start Point
(Başlangıç Noktası): Bir eğrinin ilk noktasıdır.
Surface (Yüzey): Düzlemde bir bölgeyi temsil eden iki boyutlu
basit geometridir.
Yüzeyin sınırları yüzeyin limitlerini şekillendiren kapalı
ve ilişkili eğriler kümesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder